Мистецька рада «Діалог» була заснована у 2011 році представниками культурного середовища міста Львова.

Одним з першочергових стратегічних проектів тоді була підготовка і проведення Місяця Європейської столиці культури у Львові (в співпраці з тодішніми аплікантами на титул Європейська столиця культури), а також активна співпраця щодо презентації Львова в межах проекту Європейська столиця культури. У 2013 році був підписаний меморандум про співпрацю Вроцлава і Львова у проекті на 2016 рік, коли Вроцлав мав проводити Європейську столицю культури.

І хоч ситуація від часу заснування «Діалогу» змінилася, питання, сформульовані при створенні Мистецької Ради, досі не вирішені. Зокрема, найбільш актуальною проблемою зараз видається побудова справді дієвої платформи для консолідації культурного середовища, співпраці і впливу на міську політику у галузі культури.

Оскільки розробка міської стратегії культури вже вийшла на фінальну стадію, то наступним етапом має стати лобіювання цієї стратегії у різних культурних колах, контроль за її виконанням і налагодження зв’язків між різними середовищами задля ефективності розробленої стратегії. Цю функцію може взяти на себе середовище активних діячів культури Львова, залучених у реальні культурні практики.

Ситуація культурного життя останніх часів також виявила брак адекватного комунікаційного середовища у культурній сфері. Проблемні ситуації не було достатньо широко обговорені, і як наслідок, вирішувалися кулуарно та суперечливо – що не йшло на користь загальній атмосфері у місті.

Мистецька рада «Діалог» прагне створити поле для професійного діалогу діячів культури, де могли би прозвучати різні думки, відбутися відверті обговорення, і разом міг би бути знайдений прийнятний для усіх компроміс. Такий майданчик також дав би змогу професійному середовищу розробляти та просувати до впровадження системні зміни нормативно-правової бази, необхідні для втілення міждисциплінарних культурно-освітніх програм, усунунення надмірної бюрократії у співпраці з неформальними мистецькими середовищами, побудову живих зв’язків між державним та недержавним секторами, а також з бізнес-середовищем. За відсутності дієвої профспілки, люди культури повинні думати над створення свого легітимного представництва у діалозі з владою та бізнесом вже тепер – і особливо тепер, коли йдеться про впровадження у Львові креативних індустрій та затвердження нової стратегії розвитку культури міста.

Також актуальною темою нам видається об’єднання вже існуючих міських культурних ініціатив задля реалізації більших спільних проектів. Мистецька рада «Діалог» на рівні контактів, досвіду та ресурсу могла би стати добрим стартовим майданчиком для нових ідей від молодих активістів чи митців, які ще не мають інституційної підтримки для втілення в життя своїх проектів, чи для реалізації у Львові проектів з інших регіонів України чи з-за кордону.

На перетині продуктивної «цехової» комунікації, стратегічних проектів та інституційної співпраці у майбутньому в Мистецькій раді «Діалог» могла би народилася активна і життєздатна медіаплатформа, яка транслюватиме позицію культурної спільноти у інформаційне середовище, а також даватиме простір для цікавішого і неформатного культурного продукту. Позиціонування Львова як культурної столиці виглядає дуже непереконливо, доки у місті немає жодного інформаційного ресурсу, який транслював би на якісному рівні не тільки поп-концерти чи кулінарні фестивалі у середмісті, але і андеграундні, позаформатні культурні практики.

Якщо систематизувати завдання, що їх ставить собі реактуалізована Мистецька рада «Діалог», то це:

Завдання 1, громадське: створення повноцінного громадського середовища, яке б активно впливало на культурну політику міста Львова;
Завдання 2, стратегічне: допомога у формуванні та втіленні національних і міських культурних стратегій;
Завдання 3, інноваційно-практичне: інституційна підтримка нових мистецьких кураторських проектів;
Завдання 4, внутрішньо-комунікаційне: розвиток міждисциплінарної співпраці між різними мистецькими середовищами;
Завдання 5, зовнішньо-комунікаційне: розвиток культурної співпраці між регіонами України і міжнародних проектів.
Завдання 6, інформаційно-промоційне: створення дієвої медіаплатформи про культуру Львова

Якщо культурні питання стають зараз часто питаннями політичними, то це свідчить, що у суспільній свідомості вага культури відчутно зросла. Тому мусимо продуктивно використати таке «вікно можливостей» і виявити свою здатність до активних дій та конструктивних рішень. Децентралізація, запровадження якої вже розпочалося, передбачає значно більші можливості міст при формуванні свого подальшого курсу. І чи буде культура одним зі стернових у цьому процесі, вирішується тепер.

///

Public Organization Lviv Artistic Council «Dialogue» is a local non-profit independent voluntary community organisation that operates on democratic principles under the Constitution of Ukraine, the Law of Ukraine «On public associations» and other laws of Ukraine based on the statute. The organisation operates on a basis of voluntary, common interests, equality, and mutual respect among its members, self-government, collectivism, legality and informational transparency.

GOALS AND OBJECTIVES OF THE ORGANISATION:

The purpose of creation and activity of the Organisation is the alliance of citizens on a voluntary basis for the protection of social, economic and cultural interests of its members, implementation of cultural and educational activities to promote the establishment of a democratic civil society in Ukraine, health care sector activities and the advancement of culture and education in Lviv and Ukraine.

Organisational objectives are to be carried out in the following key areas:

– promotion of culture and education in Lviv and Ukraine;

– revitalization of cultural and artistic space of Lviv;

– development of intercultural communication and informing citizens of Lviv of the current trends in contemporary art in the world;

– implementation of the project European Capital of Culture 2016;

– implementation of the project Lviv – the city of Dialogue 2011-2025;

– development of education and culture, educational activities, implementation of programs related to the increase in social, economic and legal status of members of the Organisation and other non-profit organisations;

– professional development of members of the Organisation and other non-profit organisations;

– development of publishing, media and information infrastructures;

– provision of services and consultations in health care, conduction of workshops associated with major healthcare problems, assisting people in obtaining high quality and professional treatment;

– non-financial and financial support of other non-profit organisations involved in the implementation of projects and programs related to the development of a democratic civil society.